Snap Dragon – rychloodhazovací spona

Dnes mi dorazil od ITW Nexus „sample“ QR (quick release) spon Snap Dragon. Takže pojďme se na ně mrknout.

Předem vlastního článku musím trochu udělat Nexusu reklamu, protože je to asi jediná společnost na světě, která vám bez keců a ráda pošle zdarma vzorek snad jakýchkoliv spon na otestovaní.🙂 Tohle je už aspoň třetí zásilka vzorků, kterou mi poslali a tentokrát je poslali dokonce expresně UPSkou, takže tu byly z USA ani ne za týden.

Snap Dragon

^^^ mnou testovaný typ spony ˇˇˇ verze BA (otevřená/zavřená)

Snap Dragon otevřená Snap Dragon zavřená

Nejdříve trocha historie: Spona s plným názvem Snap Dragon QR Buckle je původně výrobek společnosti Down East Inc. (link). Tato společnost prodala v roce 2006 veškerá práva na svojí řadu spon a batohových součástí ITW Nexusu. Účelem Snap Dragonu je umožnit v případě potřeby rychloodhození nesené výstroje – například batohu. Výrobce garantuje plnou funkčnost až do zátěže cca 60 kg. Při jejím překročení může docházSnap Dragon - verze BAet k samovolnému rozepnutí. Samotná spona se skládá ze dvou částí, které se do sebe vloží a zacvaknou. Rychloodepnutí částí se provádí škubnutím směrem nahoru za padákovku, která je v mém případě připevněna na samičí části spony. Existuje ovšem i verze, kde je padákovka na samčí části a škubá se směrem dolů (výrobcem označená BA Snap Dragon). Spona se vyrabí v barvách black/foliage green/tan. Moje vzorky jsou v černé barvě.

Zpracování a kvalita spon vypadá velmi pěkně. Nic jiného jsem ale ani nečekal.🙂 Zacvaknutí je velmi snadné a je doprovázeno klasitým „kliknutím“. S rozepnutí je to horší a je na něj potřeba poměrně velká síla. To je ale dáno tím, že se počítá s těžkým neseným nákladem. Čím těžší náklad v batohu ponesete, tím snadněji půjde spona rozepnout. Pro účely testu jsem Snap Dragona přidělal na malý tlumok TL30 od Alpu. Při malém zatížení spona v podstatě nefungovala. Většinou se mi jen podařilo povolit popruh na ramenních trácích, ale spona se nerozepla. Když jsem batoh plně naložil, byla už situace o poznání lepší. Rozepínání sice chtělo trochu švihu a grifu, ale už to fungovalo. Pro optimální funkci bych ale doporučoval přidělávat spony jen na velké tlumoky typu Alp TL60 nebo SPM 40l a větší. Na lehčích batozích by možná lépe fungovala druhá varianta spony (označovaná BA – viz. výše). Ještě jsem zapomněl zmínit, že na samčí části mnou testovaných spon je štěrbina do které se dá zastrčit padákovka tak, aby nepřekážela při nošení.

Závěrečné hodnocení: Celkově jsem spokojen. Snap Dragon je kvalitní a chytře vymyšlená věcička, která se hodí spíše pro střední a velké batohy. Doufám, že se mi někdy dostane do ruky QR spona od Alpu, abych je mohl mezi sebou porovnat.😀

PS: v průběhu týdne doplním fotky TL30ky s přidělanými Snap Dragony🙂

Napsat komentář

